شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۴۷:۱۱

رفع محدودیت‎های دریانوردان ایرانی در بنادر خارجی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل موسسه علوم دریایی نفتکش پارس از رفع محدودیت‎های اعمال شده برای دریانوردان ایرانی در برخی کشورهای خارجی پس از لغو تحریم‎ها خبر داد و گفت: در زمان تحریم‎ها برخی از کشورها با اعمال برخی محدودیت‎ها، موانعی را برای دریانوردان ایرانی ایجاد می‎کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز مهندس اسحاق علی‌میر گفت:طبق كنوانسیون 108 ژنو كه بر اساس آن مدارك شناسایی دریانوردان (SEAMAN BOOK) صادر می‌شود، دریانوردان به هر بندری كه وارد می‌شوند، از یك سری حقوق برخوردار خواهند شد كه استفاده از مرخصی ساحلی و خدمات رفاهی و پزشكی از جمله آن است. مدیرعامل موسسه علوم دریایی نفتکش پارس ادامه داد: هریك از كشورهای عضو، علاوه بر اینكه ملزم به اعمال این حقوق برای دریانوردان تبعه خود هستند، باید آنها را در مورد دریانوردان تبعه دیگر كشورها نیز كه عضو كنوانسیون ژنو بوده و دارای همان مدارك شناسایی (SEAMAN BOOK) هستند، اجرا كنند.

وی با اشاره به برخی مانع تراشی‎ها برای دریانوردان ایرانی در برخی از بنادر خارجی گفت: به عنوان مثال با وجود تصریح کنوانسیون ژنو بر مرخصی ساحلی (Shore leave) به عنوان یکی از حقوق اساسی و اولیه دریانوردان،برخی از کشورها در زمان تحریم‎ها و به بهانه‎های مختلف مانع از بهره‌گیری دریانوردان ایرانی از این حق می‎شدند. میر افزود: این درحالی است که این کشورها طبق قانون و کنواسیون‎های بین‎المللی مجاز به اعمال این محدودیت‌ها نبودند اما به انحاء مختلف و با اقداماتی از قبیل مانع تراشی برای بهره‎گیری دریانوردان از مرخصی ساحلی و یا طولانی کردن فرایند صدور ویزا، در این زمینه کارشکنی می‎کردند. مدیرعامل موسسه علوم دریایی نفتکش پارس به تاثیر لغو تحریم‌ها در زمینه اشاره کرد و گفت: با لغو تحریم‎ها، محدودیت‎های نانوشته‎ای را ‎که در مورد دریانوردان در برخی از بنادر خارجی شاهد بودیم،برطرف و انجام امور آنها در این کشورها ساده تر خواهد شد.



  کد خبر : 1154
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :